Ana Sayfa
Duyurular
Saü'de Çarşambayı Girişimci Aldı

SAÜ'de Çarşambayı Girişimci Aldı

Sakarya Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü 21 gün 37 Derece İş Topluluğu’nun Global Girişimcilik Haftası dolayısıyla düzenlemiş olduğu ‘Çarşambayı Girişimci Aldı’ adlı seminerler dizisi 19 Kasım 2014 Çarşamba günü Sakarya Üniversitesi Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Üç oturum olarak yapılan seminerin birinci oturumuna "fongogo" Pazarlama ve Projeler Sorumlusu Duygu Tarhan ile SineMasal Açık Hava Sinema Festivali proje tasarımcısı ve festival yöneticisi Enes Kaya katıldı.
Dünyada son bir kaç yıldır gelişen ve gittikçe ilgi gören yeni bir finansal kaynak sistemi kitlesel fonlama (crowdfunding) alanında hizmet veren ‘fongogo.com’ sitesinin Pazarlama ve Projeler Yöneticisi Duygu Tarhan, kitlesel fonlamanın ne olduğu ve sistemin Türkiye’de nasıl işlediği konularında öğrencileri bilgilendirdi. Kitlesel fonlama sisteminin bir fikrin ya da projenin kitlelerin desteğiyle hayata geçirilmesi anlamına geldiğini ve dünyada çok farklı versiyonları olduğunu dile getiren Tarhan, “Sistem ile yakın çevrenizi ve ağınızı kullanarak sizi tanımayan insanlara fikrinizi ve projenizi ulaştırıyorsunuz. Onlar da size fon desteğinde bulunuyorlar. Bu sayede kitleleri kullanarak fikrinizi ve projenizi hayata geçirmiş oluyorsunuz” dedi. Küresel çapta 2013 yılında 5 milyar dolarlık kapasiteye sahip olan kitlesel fonlamanın 2014 yılında 9 milyar dolara ulaşacağının tahmin edildiğini belirten Tarhan, dünyada aktif olarak işleyen 10 tane kitlesel fonlama platformu bulunduğunu aktardı. Kitlesel fonlama sisteminin sermaye ve fonlara ulaşamama, zamanı tüketme, pahalı pazar araştırmaları, sınırlı pazar bilgisi ve şeffaflığı yakalayamama gibi sorunlara çözüm getirdiğini anlatan Tarhan, sistemin fikir sahibi girişimci ile hedef kitleyi kolay bir şekilde bir araya getirdiğine ve daha fazla girişimci fikrin hayata geçirilmesinin sağlandığına dikkat çekti.
SineMasal Açık Hava Sinema Festivali proje tasarımcısı ve festival yöneticisi Enes Kaya, şehirdeki birçok sosyal aktivitenin köylerde olmamasının kendisine fikir verdiğini ve bu nedenle kırsal bölgelere yönelik bir açık hava sinema festivali fikrini hayata geçirmeye karar verdiğini anlattı. Kaya, SineMasal projesinin kuruluşu, hazırlık aşamaları ve bu kapsamda yaptıkları etkinlikler hakkında katılımcı öğrencileri bilgilendirdi. İkinci oturumda Dünya Girişimcilik Forumu Başkanı Prof. Dr. Tuğrul Atamer'in Fransa'dan canlı bağlantısı ile gerçekleştirildi. Sakarya Üniversitesi Kongre Merkezi'nde gerçekleşen etkinlikte Fransa Lyon'a canlı bağlantı yapılarak Dünya Girişimcilik Forumu Başkanı Prof. Dr. Tuğrul Atamer ile öğrencilerin görüşmesi sağlandı. Prof. Dr. Tuğrul Atamer, "Girişimcilik moda mı oldu yoksa gerçekten bu konuda yapısal bir sorun mu var diye sorarsak bizce moda değil. Bu yapısal bir dönüşüm. Dünyanın, her zamandan çok şimdi, binlerce girişimcilik ekosistemine ihtiyacı var. Gelişmiş ya da gelişmekte olan bütün ülkelerde, kırsal ya da kentsel, her yerde ihtiyaç var. Çünkü dünya görülmemiş bir dönüşümün aşamasında" dedi.2050 yılına doğru ömür süresi 100 yılı aşacak diyen Atamer, "Dünya tarihinde ilk defa aynı gökyüzü, aynı çatı altında 4 kuşak bir arada yaşayacak. Şuan her şey 3 kuşağın bir arada yaşaması için yapıldı. Bundan 40 yıl sonra muazzam bir kurumsal dönüşüme tanık olacağız. 4 kuşağın bir arada yaşaması için. Yepyeni bir sosyal yaşam tarzı yepyeni evreler icat etmemiz lazım. Bunları da sizler icat edeceksiniz" şeklinde konuştu. Görüşme yaklaşık yarım saat sürdü. Görüşmeden sonra konuşan "onedio.com" sitesinin kurucusu olan Kaan Kayabalı girişimcilik hikâyesini anlattı. Elektronik mühendisliği mezunu olan Kayabalı, "İlk girişimcilik projem çok fazla tutmamıştı. 6 ay boyunca çabalamıştık ama ilerleyememiştik. Farklı alternatiflere başlayınca kazanabildiğimizi gördük. Oldukça iyi para kazanır olmuştuk ama iş ortamında her an düşüşe hazır olmak gerekir. Bir anda çöküntüye uğramıştık. Sonra sadece tek bir işe odaklanmaya karar verdik. Bununla birlikte ben insanların habercilere ihtiyaçlarının olmadığını fark ettim. Bunun için bir site kurmaya karar verdim. Sitenin kurulumundan sonra duyurmak zordu. İnsanlar haber olmayınca üretmiyor. İnsan olmayınca da haber çıkmıyordu. Daha sonra bunu sosyal medyayla yaydık. Her şeyi tamamen kullanıcıya bıraktık. Zamanla sitemizin tarzı değişti. Kullanıcılar faydalı buldukları bilgileri paylaştılar. Ama belli bir sınır getirdik. En önemli, en çok dikkat çekecek konuları barındırmasını istedik. Şimdi sitemiz Türkiye'nin en çok ziyaret edilen 19. sitesi oldu" ifadelerini kullandı.
Günüm son oturumunda, 2013 Endeavor Girişimcisi olarak seçilen Eren Merzeci elde açılmış börek lezzeti Nefista markası ile tanınan şirketinin girişimcilik hikayesini anlattı. Dondurulmuş gıda üzerine çalışmalarını sürdüren Nişfud firması, Nefista markalı dondurulmuş unlu mamulleri ile hem ev dışı hem de perakende kanalına 2011 yılından beri ürünlerini sunuyor. Piyasaya girdiği ilk zamanlarda ağırlıklı olarak börek ve börek çeşitleri üzerine yoğunlaşan Nefista, artık neredeyse tüm patisserie grubuna hitap eden ürünler sunarak, işletmelerde ve evlerde çözüm ortağı olmayı amaçlıyor. “Biz fikir ve ihtiyaç sunuyoruz” diyen Nefista Kurucu Ortağı Eren Merzeci, Nefista markası ve yeni dönem çalışmaları hakkında bize bilgiler verdi.
Öncelikle piyasadaki benzer ürünlerden farklı çalışmalar yapmayı hedefleyen ve Selanik’te üretimini gerçekleştiren Nefista, Ar-Ge ve geri bildirimlerin üzerinde önemle duran bir firma. Müşterilerini satış süreçlerinin dışında Ar-Ge süreçlerine katarak, aralarında güçlü bir bağ kurduklarını belirten Eren Merzeci, hem ev dışı tüketimde, hem de perakende tüketimde müşterileriyle sürekli görüşerek kendilerini geliştirdiklerini belirtiyor.
“Tüketici eğitimi ve bilgilendirilmesi her türlü gıda kategorisi için önemli” diyen Eren Merzeci, “şok dondurma” yöntemi ile dondurulmuş ürünlerin sağlıklı olduğu konusunda tüketicinin bilinçlendirilmesi gerektiğini vurguluyor. Börek gibi içerisinde birçok malzeme barındıran gıdaların bu şok dondurma yöntemi ile bir anda dondurulması gerektiğinin altını çizen Merzeci, bu yöntemle dondurulan gıdaların çözülüp, piştikten sonra da tadında ve yapısında bozulma olmadan, lezzetini koruduğunu söyledi.
Türk damak tadında ve beslenme yapısında böreğin önemli bir yer tuttuğunu belirten Eren Merzeci, Türkiye’deki birçok otel, restoran, cafe ve pastaneye ürün verdiklerini sözlerine ekliyor. “Önemli olan kullanıcının, işletmecinin ya da şefin ürünün kalitesine inanması” diyen Merzeci, Nefista’nın inovatif ürünleriyle şeflere zamandan kazandırırken, işletmelere de verimlilik sağladıklarını ifade etti.