Uluslararası İşletmecilik Anabilim Dalı, faaliyetlerini uluslararası alanda yürüten işletmelere odaklanarak; yurtiçinde faaliyet gösteren işletmelere nazaran; sağlayabilecekleri kazanımlar ve karşılaşılabilecekleri riskler üzerinde pratik ve teorik çıkarımları çalışma konusu edinmiş bir anabilim dalıdır. Örneklendirmek gerekirse, işletmelerin uluslararasılaşma aşamaları, dış pazar seçimi ve pazara giriş yöntemleri gibi uluslararası faaliyet kararlarının altında yatan karar verme süreçleri ve dış pazar çevresi unsurları Uluslararası İşletmecilik Anabilim Dalı’nın çalışma konularından bazılarıdır.
Bu Anabilim Dalı, uluslararası alanda faaliyet gösteren işletmeler ve uluslararası pazar çevresi ile ilişkili faktörlerin etkileşimleri üzerine teorilerin oluşturulduğu; mevcut ve oluşturulan teorilerin pratikteki karşılıklarının değerlendirildiği bilimsel çalışmaların teşvik edildiği bir anabilim dalıdır.
Anabilim dalı; öğretim üyesi, öğrenci ve işletmeler arasında oluşturulacak diyalog ve işbirliklerinin kurulabileceği ve bu anlamda uluslararası işletmecilik alanında varolan akademik bilgi birikiminin arttırılmasına hizmet eden bir platform niteliğindedir.