Ana Sayfa
Duyurular
Uluslararası Ticaretin Gelişmesinde Fuarcılığın Önemi

Uluslararası Ticaretin Gelişmesinde Fuarcılığın Önemi

21 Gün 37 Derece İş Topluluğu olarak “Ticaretin Gelişmesinde Fuarcılığın Önemi” adlı etkinliğimizi SAÜ-Kültür ve Kongre Merkezi Salon 3’de gerçekleştirdik.

Konuğumuz TOBB Türkiye Fuarcılık Sektörü Meclis Başkanı ve Tüyap Anadolu Fuarları Genel Müdürü Cihat Alagöz idi. Türkiye’nin en güzel manzaralı ve en güzel kampüsünde konuşma yapmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirten Cihat Alagöz, fuarcılığın tarihsel gelişiminden bahsetti. Fuarcılığın başlamasındaki en önemli noktanın İkinci Dünya Savaşı sonrası Almanya’ya uygulanan büyük yaptırımların olduğunu belirten Alagöz “2. Dünya Savaşından sonra Almanya kendisine uygulanan büyük yaptırımlara karşı düşünüp nasıl gelişebilirim sorusuna cevap buldu ve organize fuarcılığı başlattı. Böylece arz ve talebin buluşma noktası Almanya oldu” ifadelerini kullandı.

Türkiye’de fuarcılık TÜYAP ‘la başladı

1979 ‘da TÜYAP’ın kurulması ile Türkiye’deki fuarcılığın başlamış olduğunu söyleyen Alagöz “Asya ve Avrupa arasında bir noktada olmak Türkiye’ye büyük avantaj sağladı” dedi. Alagöz 11 Eylül meselesinin ardından Avrupa’nın giriş ve çıkışlarda oluşturmuş olduğu zorluğun Alman Fuarlarının ışıltısını ve kimliğini kaybetmesine ve üretimin aksının doğudan batıya doğru kaymasına sebep olduğunu söyledi.

Aks Türkiye’ye kaydı

Almanya’daki fuarların düşüşü ardından kayan üretim aksının yönünün Rusya, Türkiye ve Dubai’ye döndüğünü belirten Alagöz, “Bu 3 ülke arasından en avantajlı ülkenin Türkiye. Ülkemiz en güçlü siyasi rejime, en iyi ulaşım, iklim koşullarına ve sağlam bir alt yapıya sahip. Bu yüzden diğer ülkelerden daha avantajlıyız” dedi.

Tek çatı altında topluyoruz

Fuarların hem üreticiler hem de tüketiciler için büyük avantaj sağladığını belirten Alagöz, “Fuarlar sayesinde üreticiler tek çatı altında toplanıyor , kendilerini diğer pazarlarla kıyaslama fırsatına sahip oluyorlar , yenilikleri görüyorlar , ulaşmaları çok zor olan firmalara erişebilme fırsatına erişiyorlar” şeklinde konuştu.

Fuarcılık mevsimi bahar

Alagöz fuarların mart, nisan, mayıs  ve eylül, ekim, kasım aylarında yapıldığını söyleyerek ” İş bağlantıları en rahat bahar zamanlarında kuruluyor” dedi. Türkiye fuarlarını Alman fuarları ile istatistiklere göre karşılaştıran Alagöz ” Fuar organizasyonunda Almanya’dan 2 kat daha öndeyiz” şeklinde konuştu.

Fotoğraflar