Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret Bölümü ve 21 Gün 37 Derece İş Topluluğu tarafından organize edilen, "Yerelden Globale Bir Başarı Öyküsü: Gizem Frit " konulu konferans 26 Mart Perşembe günü Gizem Frit Genel Müdürü Sn. Tolga BALLIK’ın katılımıyla Sakarya Üniversitesi Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi
İnandığı Yolda Başarıya Ulaşmış Bir Başarı Öyküsü
Uluslararası Ticaret Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Sinan Esen yaptığı açılış konuşmasında Gizem Frit’in bugün geldiği noktayı özetleyerek, firmanın yerel ve küresel ölçekte göstermiş olduğu başarılara değindi.
Açılış konuşmasının ardından kürsüye çıkan Sn. Ballık hayat ve iş tecrübelerini katılımcılarla paylaştı. Ballık, ticaret hayatına, aile şirketi olarak kurulan ve 1979 yılından günümüze kaplama malzemeleri ve renklendirici pigment üretimi yapan, “Gizem Frit” firmasında başladı. Gizem Frit, 315 çalışanla 5 kıtada 50 den fazla ülkeye yılda 100 bin ton üretim kapasitesiyle hizmet vermekte olan ve bir numaralı pazarı Çin olmak üzere, Dünya talebinin ’ sini karşılayan bir firma konumundadır. Konuşmasında; eğitim hayatı boyunca aklında hep ticaretle uğraşmak olduğunu belirten Ballık, öncelikle sevdiği işi yapmanın ve bu yolda ilerlemenin başarısında önemli bir faktör olduğunu söylemiştir. Ticaret hayatı boyunca, “ya lidersin ya takipçi ya da yoldan çekil” sözünün kendi çizgilerini belirttiğine değinen Ballık, bu bağlamda, kendi konumlarını sektörde takipçi fakat iyi bir takipçi olarak belirtmiştir.
Gizem Frit Genel Müdürü Tolga Ballık’ın seminerinden satır başları şöyle:
• Günümüz dünyasında yerel kalmak mümkün değil ve küresel olmak adeta bir zorunluluktur. Bunun için olmazsa olmazınız İngilizce bilmektir.
• 2008 küresel finans kriz döneminde birçok Türk firması gibi krizi fırsata dönüştürebildik. Krizin etkisiyle Avrupa pazarında yaşanan talep düşüşünü, daha önce ulaşmadığımız farklı pazarlara ulaşarak telafi ettik ve bu stratejiyle kriz sonrasında daha hızlı bir büyüme kaydettik. Kriz ile birlikte Avrupalı işletmeler maliyetleri kontrol etmede daha titiz davranmaya başladılar. Bu noktada bizden daha yüksek maliyetler ile üretim yapan rakiplerimize üstünlük sağlayabildik
• Çin dünyanın üretim üssü olduğu gibi çok büyük de bir pazar konumundadır. Çin’de lüks tüketimi seven ve kaliteli ürünler için para harcamayı bekleyen 250 milyon insan var.
Öğrencilerle, yol gösterici nitelikte, keyifli bir sunum paylaşan Ballık, konuşmasının bitiminde katılımcılardan gelen soruları cevapladı.
Konferansın sonunda, Sakarya Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hakan Tunahan, Gizem Frit Genel Müdürü Sn. Tolga Ballık’a katılımlarından ve değerli katkılarından dolayı teşekkür belgesi takdim etti.